Forumul Universitatii Spiru Haret

Forumul studentilor Universitatii Spiru Haret. Forumul unde se rezolva grile, cursuri, manuale, informatii utile, teste, prietenii intre studenti .
 
AcasaAcasa  PortalPortal  GalerieGalerie  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
uni
***MODERATOR***
***MODERATOR***
avatar

Mesaje : 5826
Data de inscriere : 05/12/2009
Varsta : 46
Localizare : Buzau

MesajSubiect: Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011   Lun 21 Mar 2011 - 18:34

Pedagogie comparata-discutii subiecte

________USH_________

"Toata nefericirea umana provine din a nu accepta realitatea exact asa cum este." ~ Buddha
Sus In jos
adryana_vl
***MODERATOR***
***MODERATOR***
avatar

Mesaje : 3142
Data de inscriere : 31/12/2009
Localizare : Rm.Valcea

MesajSubiect: Re: Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011   Dum 8 Mai 2011 - 11:42

grila veke

PEDA. COMPARATA anul 3 sem 2 .
MULTIPLE CHOICE
1.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: pedagogia comparata face parte
din sistemul stiintelor educatiei si anume, din domeniul sau :
a. practic-aplicativ ;
b. teoretic-fundamental
c. metodologic

2.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: cercetarile de pedagogie comparata pot
avea drept obiect de studiu:
a. momentele principale ale evaluarii didactice
b. sistemele de educatie si invatamânt;
c. elementele generale ale actului educational;
d. componentele principale ale procesului de invatamânt

3.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: metoda principala de analiza in cadrul
studiilor de pedagogie comparata este:
a. observatia;
b. experimentul stiintific;
c. comparatia;
d. analiza documentara.

4.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: termenul cel mai utilizat in literatura de
specialitate ca sinonim pentru “pedagogie comparata” este:
a. pedagogia culturii;
b. geografia educatiei;
c. pedagogie internationala;
d. educatie comparata

5.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: obiectivele principale ale pedagogiei
comparate vizeaza studiul diferitelor sisteme nationale de invatamânt din perspectiva:
a. modului de structurare a lor;
b. gradului de democratizare;
c. evolutiei istorice a teoriilor despre educatie;
d. educatiei adultilor.

6.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: parintele studiilor comparative in
domeniul educational este:
a. Federico Ferrer;
b. Julien de Paris;
c. Pedro Rosselo;
d. Garrido Garcia.

7.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: printre precursorii pedagogiei comparate se
pot enumera:
a. Julien de Paris;
b. Victor Cousin;
c. Michael Sadler;
d. Dimitri Usinski.

8.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: printre teoreticienii pedagogiei comparate se
pot enumera:
a. Mathew Arnold;
b. Michael Sadler;
c. Victor Cousin;
d. Isaac Kandel.

9.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: unul dintre principalii reprezentanti ai
pedagogiei comparate prospective a fost:
a. Federico Ferrer;
b. George Bereday;
c. Pedro Rosselo
d. Dimitri Usinski.

10.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: precursorul comparativismului
educational românesc este:
a. Stanciu Stoian;
b. C.Dumitrescu-Iasi;
c. G.Costa-Foru;
d. V.Iliescu.

11.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: principalii parametri pe baza carora se
analizeaza invatamântul obligatoriu sunt:
a. modul de institutionalizare
b. variantele de scolarizare obligatorie
c. formarea continua;
d. certificarea finala.

12.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: scolile unice, pentru care au optat unele tari
in organizarea invatamântului obligatoriu, au ca specific faptul ca:
a. elevii primesc aceeasi instructie;
b. instructia se realizeaza in acelas loc 8-9 ani;
c. pregatirea se realizeaza cu acelasi corp de cadre didactice
d. presupune evaluarea performantelor chiar din primul an de scolaritate

13.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: “filierele” pentru care au optat unele
tari in organizarea invatamântului obligatoriu, au ca specific faptul ca:
a. elevii se orienteaza profesional doar la finalul scolaritatii obligatorii;
b. elevii aleg o ruta profesionala la vârsta de 10 ani
c. elevii se orienteaza spre o anumita filiera la vârsta de 14 ani

14.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: “Declaratia de la Bologna” a hotarât, in
principal:
a. adoptarea unui sistem de diplome comparabile
b. adoptarea unui sistem de invatamânt cu 2 cicluri principale;
c. stabilirea unui sistem de credite transferabile;
d. stabilirea unor plati compensatorii pentru profesorii intineranti

15.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: : “Declaratia de la Bologna” cu privire
la reformarea invatamântului superior european a fost adoptata in anul:
.
a. 1997;
b. 1998
c. 1999;
d. 2000.

16.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul deinvatamânt superior
organizat pe 2 cicluri trebuia implementat odata cu anul universitar:
a. 2002-2003;
b. 2003-2004;
c. 2004-2005;
d. 2005-2006.

17.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: conform hotarârilor comunitare in
domeniul educatiei, Spatiul European de Invatamânt Superior trebuie sa se constituie pâna in
anul :
a. 2007;
b. 2008;
c. 2009;
d. 2010.

18.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: conform Legii nr.288/2004 privind
organizarea studiilor universitare in România ,studiile de licenta( Bachelor) vor cuprinde un
numar de credite transferabile cuprins intre:
a. 120-160;
b. 160-180;
c. 180-200;
d. 180-240.

19.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: conform Legii nr.288/2004 privind
organizarea studiilor universitare in România, studiile de masterat vor cuprinde un numar
de credite transferabile cuprins intre:
a. 60-120;
b. 70-100;
c. 80-120;
d. 90-120.

20.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: promovarea ideii de “societate incluziva
pentru toti” impune tarilor europene:
a. adoptarea unor masuri legislative antidiscriminatorii;
b. schimbarea de atitudine a membrilor comunitatii fata de persoanele cu C.E.S.;
c. desfasurarea educarii persoanelor cu C.E.S. in institutii riguros organizate;
d. accesul la un loc de munca a persoanelor cu C.E.S.

21.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia integrata presupune:
a. integrarea copiilor cu C.E.S. in scolile de masa;
b. integrarea copiilor cu C.E.S in scoli speciale;
c. integrarea copiilor cu C.E.S in centre de terapie sociala.

22.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: printre modelele de integrare a copiilor
cu C.E.S putem enumera:
a. modelul claselor integrate;
b. modelul claselor cooperante
c. modelul profesorilor de sprijin;
d. modelul institutionalizarii

23.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: pentru a favoriza dezvoltarea educatiei
adultilor, România a adoptat masuri cum sunt:
a. adoptarea Legii Formarii Profesionale a Adultilor ;
b. controlul periodic al adultilor care au abandonat de timpuriu scoala;
c. constituirea Societatii Române pentru Educatie Permanenta


24.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: problema “tutoriatului” se pune astazi
in legatura cu:
a. invatamântul universitar de licenta;
b. invatamântul universitar de masterat;
c. invatamântul deschis la distanta
d. specializarea prin doctorat.

25.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia adultilor este astazi
conceputa la nivel european ca:
a. acumulare de noi cunostinte
b. renuntare la vechile cunostinte;
c. restructurare a cunostintelor deja dobândite.

26.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: principalul obiectiv al educatiei
adultilor in viziunea comunitatii europene il constituie:
a. buna profesionalizare la locul de munca;
b. eficienta sporita in activitatile desfasurate;
c. dobândirea unei atitudini corecte fata de comunitate ;
d. invatarea pe parcursul intregii vieti.

27.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:principalele actiuni in cadrul
programului european SOCRATES consacrate educatiei adultilor sunt:
a) actiunea MINERVA;
b) actiunea LEONARDO;
c) actiunea GRUNTVIG;
d) actiunea EURIDICE.
a. A+D
b. A+C
c. A+B

28.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: “Memorandumul privind invatarea de-a
lungul vietii”, adoptat de forurile europene ale educatiei ,cuprindea printre mesajele sale
ideea:
a. garantarii accesului universal si continuu la invatare;
b. cresterii nivelului de investitii in resursele umane;
c. institutionalizarii copiilor cu dizabilitati;
d. oferirea oportunitatilor de invatare cât mai aproape de beneficiar

29.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul de invatamânt britanic
este:
a. unitar;
b. neunitar;
c. compatibil in partile esentiale

30.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:educatia prescolara in
M.Britanie este cuprinsa intre:
a. 2-4 ani;
b. 2-5 ani;
c. 3-5 ani;
d. 3-6 ani.

31.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: ciclul primar in Anglia si Þ.Galilor
cuprinde:
a. ciclul infantil;
b. ciclul intermediar;
c. ciclul junior.

32.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: ciclul secundar in Anglia si Þ.Galilor
cuprinde:
a. grammar schools;
b. comprehensive schools;
c. modern schools;
d. junior schools.

33.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: grammar schools pregateste
copiii pentru invatamântul superior intre vârstele:
a) 11-18 ani;
b) 12-18 ani;
c) 11-19 ani.

34.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: evaluarea institutionala anuala a
scolilor secundare practicata in Anglia ,ofera posibilitatea ca atunci când calificativul este
sub 3 ( din 5 niveluri de evaluare) , aceste scoli sa fie:
a. desfiintate;
b. restructurate;
c. monitorizate de un inspector scolar

35.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: invatamântul superior de nivel
universitar din Anglia include:
a. colegiile si institutiile universitare;
b. politehnicile;
c. universitatile propriuzise;
d. scolile vocationale superioare.

36.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul de invatamânt german este:
A) centralizat;
B) ierarhizat;
C) descentralizat;
D) retelar.
a. A+C;
b. C+D;
c. A+B;
d. B+C.

37.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: datorita descentralizarii,fiecare
land german isi asuma responsabilitatea pentru buna organizare si desfasurare a:
a) ciclului prescolar si primar ;
b) ciclului secundar superior si educatiei tertiare;
c) ciclului secundar inferior.

38.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: scoala obligatorie in Gemania
este cuprinsa intre vârstele:
a. 6-14 ani;
b. 7-14 ani;
c. 6-15 ani;
d. 7-15 ani.

39.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia secundar-inferioara incepe la
vârsta de 10 ani când elevii sunt obligati sa aleaga intre 4 filiere:
a. scoala principala;
b. scoala secundara;
c. scoala generala;
d. scoala reala;
e. gimnaziul.

40.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul dual specific educatiei
secundar-superioare din Germania , are ca particularitate faptul ca :
A) elevii parcurg 2 ani intr-unul singur;
B) urmeaza ucenicia la locul de munca cu norma partiala;
C) urmeaza o scoala pentru a-si completa studiile secundar-inferioare;
a. A+C;
b. B+C;
c. A+B

41.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: documentul obtinut la finalul
gimnaziului superior, pe baza caruia tinerii din Germania sunt admisi la invatamântul
superior se numeste:
a. atestat profesional;
b. bachelor;
c. abitur;
d. diploma vocationala

42.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia tertiara in Germania este
conceputa pe 2 niveluri:
a) universitatile propriu-zise;
b) politehnicile;
c) scolile superioare vocationale.

43.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: departamentele,ca nivele de
guvernare specifice Frantei,sunt responsabile de buna organizare a:
a. educatiei prescolare si primare;
b. educatiei secundar-inferioare;
c. educatiei secundar-superioare;
d. educatiei vocationale.

44.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara in Franta se
desfasoara pe parcursul a:
a. 4 ani;
b. 5 ani;
c. 6 ani.

45.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: ciclul primar/ elementar in Franta
cuprinde 2 subcicluri:
a. invatarea bazica;
b. invatarea de consolidare;
c. invatarea de transfer

46.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia secundar-inferioara in
Franta cuprinde 3 cicluri:
a. ciclul de observare si adaptare;
b. ciclul de consolidare;
c. ciclul de promovare;
d. ciclul de orientare.

47.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: specific colegiului francez este faptul
ca ciclul de consolidare se separa,la rândul sau,in 2 filiere:
a) clasele de educatie generala;
b) clasele de educatie formativa;
c) clasele de educatie tehnologica.

48.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in Franta exista 3 tipuri de licee:
a. licee de invatamânt general;
b. licee de invatamânt tehnologic;
c. licee de invatamânt specializat ;
d. licee de invatamânt profesional-vocational.

49.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: parcurgând unul dintre cele 3 tipuri
de licee, absolventul francez va primi un document care atesta pregatirea numit :
a. certificat de tenician;
b. atestat profesional;
c. certificat vocational;
d. diploma de bacalaureat

50.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia vocationala initiala in
Franta include 2 linii:
a. educatia vocationala prin ucenicie traditionala;
b. educatia vocationala prin ucenicie prin contract;
c. educatia vocationala prin ucenicie selectiva.

51.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: alternativele pe care le include
educatia speciala in Franta sunt graduale de genul:
a. sectii de educatie speciala in scoli obisnuite;
b. clase de educatie speciala in scoli obisnuite;
c. clase obisnuite in scoli speciale.
d. integrare personala in scoli obisnuite.

52.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in sistemul educativ francez
functioneaza 3 categorii de personal didactic:
a. profesori de scoala;
b. profesori de gimnaziu;
c. profesori certificati;
d. profesori agregati.

53.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia generala si obligatorie
in Italia are durata de:
a. 8 ani;
b. 9 ani;
c. 10 ani;
d. 11 ani.

54.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: un aspect specific pentru
educatia general-obligatorie in Italia il constituie prelungirea cvasi-obligatorie a acesteia
pe o durata de:
a. 1 an;
b. 2 ani;
c. 3 ani.

55.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns : specifica scolii primare italiene
este organizarea pe:
a. module;
b. departamente;
c. sectii.

56.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundar-inferioara in
Italia completeaza educatia obligatorie si este cuprinsa intre:
a. 10-12 ani;
b. 10-13 ani;
c. 11-13 ani;
d. 11-14 ani.

57.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: “diploma de licenta medie” se
acorda in Italia la finalul:
a. ciclului secundar-inferior;
b. ciclului secundar-superior;
c. primul ciclu universitar.

58.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: institutiile de invatamânt
secundar-superior in Italia sunt de 2 mari tipuri:
a. liceul;
b. scoala sperioara;
c. institutul.

59.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: liceul,la finalul caruia se acorda in
Italia diploma de maturitate, este de 3 tipuri:
a. clasic;
b. stiintific
c. tehnic;
d. artistic.

60.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia vocationala in Italia se
organizeaza in 3 variante principale:
a. instructie profesionala;
b. instructie tehnica
c. ucenicie;(nevalidat)
d. contracte de formare prin munca

61.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia obligatorie in Spania
este cuprinsa intre vârstele:
a. 6-13 ani;
b. 6-14 ani;
c. 7-13ani;
d. 7-14 ani.

62.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia prescolara in Spania
are durata de:
a. 3 ani;
b. 4 ani;
c. 5 ani.

63.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: scolile primare din Spania se
numesc:
a. scoli de formare;
b. scoli de initiere;
c. colegii.

64.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundar-superioara, cu
caracter neobligatoriu, are in Spania o durata de:
a. 2 ani;
b. 3 ani;
c. 4 ani.

65.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara in Belgia este
obligatorie si dureaza:
a. 4 ani;
b. 5 ani;
c. 6 ani

66.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: la vârsta de 14 ani,elevii belgieni din
ciclul secundar sunt indrumati sa aleaga intre 4 rute ale carierei:
a. Educatia Secundara Initiala;
b. Educatia Secundara Generala;
c. Educatia Secundara Artistica;
d. Educatia Secundara Tehnica;
e. Educatie Secundara Vocational/profesionala

67.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia nationala a Olandei este
coordonata, atât organizatoric cât si functional, de 4 factori educationali:
a. educatia de stat;
b. educatia privata;
c. educatia profesionala;
d. educatia catolica;
e. educatia protestanta.

68.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: o modalitate specific olandeza
de desfasurare a educatiei prescolare este organizarea “centrelor de joc si socializare” in
care sunt inclusi copiii:
a. intre 3-4 ani;
b. intre 4-5 ani;
c. intre 5-6 ani.

69.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: ca debut, obligativitatea
scolarizarii este fixata in Olanda la vârsta de:
a. 5 ani;
b. 6 ani;
c. 7 ani.

70.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:” educatia secundar-inferioara cu
frecventa totala” se deosebeste in Olanda de “educatia secundar-inferioara cu frecventa
redusa” si dureaza:
a. 2 ani ;
b. 3 ani;
c. 4 ani.

71.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia secundar-inferioara in
Olanda se divide in 3 mari rute:
a. Educatia Secundara Primara;
b. Educatia Secundara Generala;
c. Educatia Secundara Preuniversitara
d. Educatia Vocationala Initiala.

72.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: Educatia Vocationala Initiala se
divide in Olanda in 2 segmente:
a. Educatia Vocationala Preparativa;
b. Educatia Vocationala Medie;
c. Educatia Vocationala Superioara.

73.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:educatia obligatorie in Suedia
dureaza:
a. 6 ani;
b. 7 ani;
c. 8 ani;
d. 9 ani.

74.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara si
secundar-inferioara sunt compactizate in Suedia formând “scoala de baza”,obligatorie
pentru:
a. 6 ani;
b. 7 ani;
c. 8 ani;
d. 9 ani.

75.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: in scoala de baza suedeza nu se
apeleaza la nici o evaluare prin note sau calificative, ci se realizeaza:
a. rapoarte anuale de progres;
b. rapoarte semestriale de progres;
c. rapoarte de evolutie continua;
d. rapoarte de evaluare sumativa.

76.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundar-superioara
suedeza combina pregatirea academica cu cea vocationala si se deruleaza pâna la vârsta
de:
a. 17 ani;
b. 18 ani;
c. 19 ani;
d. 20 ani.

77.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: scoala gimnaziala suedeza
(corespunzatoare educatiei secundar-superioare) cuprinde un numar de:
a. 12 filiere;
b. 14 filiere;
c. 15 filiere;
d. 16 filiere.

78.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: filierele de pregatire incluse in scoala
gimnaziala suedeza sunt repartizate pe 4 compartimente:
a. filierele academice(2);
b. filierele pentru invatamântul vocational superior(4)
c. filierele pentru invatamântul secundar-superior(2)
d. filierele pentru pregatirea vocationala initiala(Cool
e. filierele de continuare

79.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia speciala se realizeaza
in Suedia prin apelul la:
a. profesorii itineranti;
b. profesorii remediali;
c. profesorii de sprijin.

80.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: administrarea sistemului de educatie
in S.U.A. se realizeaza pe 5 niveluri:
a. federal;
b. statal;
c. districtual;
d. regional;
e. municipal;

81.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: expresia care dovedeste politica
educationala a S.U.A. este:
a. educatie monolingva a minoritatilor
b. educatie bilingva a minoritatilor;
c. educatie polilingva

82.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in educatia secundar-superioara
americana exista 3 filiere/rute educationale:
a. ruta academica;
b. ruta vocationala;
c. ruta artistica;
d. ruta teoretica

83.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in educatia tertiara americana sunt
incluse:
a. universitatile;
b. colegiile tehnice si superioare(de rang universitar)
c. institutele
d. gimnaziile;
e. scolile profesionale.

84.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara in Japonia este
cuprinsa intre:
a. 6-10 ani;
b. 6-11 ani;
c. 6-12 ani;
d. 6-13 ani.

85.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundara in Japonia
este cuprinsa intre:
a. 11-13 ani
b. 12-14 ani;
c. 12-15 ani.


86.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundara II in Japonia
se diversifica pe rute/intra-ciclu si anume:
a. ruta academica;
b. ruta generala;
c. ruta practica/vocationala.

87.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia tertiara in
Japonia,organizata dupa modelul nord-american, se constituie pe urmatoarele niveluri:
a. institutiide tip universitar propriu-zis;
b. institutii tertiare non-universitare;
c. institutii vocationale superioare

88.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: institutii tertiare non-universitare in
Japonia sunt de tipul:
a. colegiilor tehnice/vocationale;
b. institutelor vocationale;
c. scolilor profesionale

89.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: schimbarile produse in tarile
europene determina modificarea optiunilor pentru scolaritatea obligatorie, care incepe, de
regula, la vârsta de:
a. 6 ani;
b. 7 ani;
c. 8 ani.

90.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia obligatorie in tarile
europene se intinde,de regula,pe cele 3 cicluri de invatamânt:
a. prescolar;
b. primar-elementar
c. secundar;
d. vocational.

91.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: : educatia obligatorie in tarile
europene dureaza de regula:
a. 8-9 ani;
b. 9-10 ani;
c. 9-11 ani;
d. 10-11 ani.

92.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns : filierele educatiei
secundar-superioare in majoritatea tarilor europene orienteaza tinerii spre:
a. o ruta academica;
b. o ruta tehnica;
c. o ruta profesionala
d. o ruta vocationala

93.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: G.Bereday ,vorbind despre fazele
abordarii comparative ,se refera la 4 dintre acestea:
a. descrierea;
b. interpretarea;
c. sintetizarea;
d. juxtapunerea;
e. compararea efectiva

94.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: comparativismul educational a
parcurs 3 etape distincte:
a. descriptiva;
b. explicativ/structurala;
c. comprehensiva;
d. interpretativa/interventionista(a prognozelor si schimbarilor

95.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: abordarea comparativa educationala
parcurge cel putin 4 etape principale cum sunt:
a. identificarea si definirea problemei;
b. formularea unei ipoteze;
c. culegerea,analiza si interpretarea datelor;
d. sintetizarea informatiilor;
e. extrapolarea concluziilor in decizii.

96.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: suplimentul la diploma obtinut de
absolventii studiilor universitare de licenta va fi(conform Procesului Bologna):
a. redactat intr-o limba de circulatie internationala;
b. concret si obiectiv;
c. riguros in atestarea celor 60 de credite transferabile necesare

97.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:programul european Leonardo da
Vinci stabileste masuri concrete in domeniul:
a. formarii profesionale;
b. evaluarii vocationale;
c. recunoasterii diplomelor

98.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: actiunea MINERVA din cadrul
programului european SOCRATES este consacrata:
a. dezvoltarii metodelor de invatare;
b. cresterii responsabilitatii pentru invatarea continua;
c. dezvoltarii invatamântului deschis si la distanta.

99.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: actiunea GRUNTVIG din cadrul
programului european SOCRATES este consacrata:
a. dezvoltarii metodelor de invatare;
b. cresterii responsabilitatii pentru invatarea continua
c. educatiei adultilor.

100.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: actiunea DYACIT din cadrul
actiunii MINERVA a programului european SOCRATES este consacrata:
a. evaluarii vocationale
b. recunoasterii diplomelor
c. dezvoltarii creativitatii tinerilor prin tehnologiile informationale.


________USH_________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus In jos
valentin969
***ADMIN***
***ADMIN***
avatar

Mesaje : 12166
Data de inscriere : 07/11/2009
Localizare : de acolo...

MesajSubiect: Re: Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011   Joi 19 Mai 2011 - 19:27

Arrow GRILA

Atasamente
ped. comparata.doc
Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.
(112 KB) Descarcat de 8 ori
ped. comparata - grila.doc
Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.
(133 KB) Descarcat de 13 ori

________USH_________

Vizitator Arrow [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://spiruharet-cv.forumotion.com
valentin969
***ADMIN***
***ADMIN***
avatar

Mesaje : 12166
Data de inscriere : 07/11/2009
Localizare : de acolo...

MesajSubiect: Re: Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011   Joi 19 Mai 2011 - 19:29

Intrebari validate:

1b, 2b, 4d, 5c,6b, 7c, 8c, 9b, 10c, 11c, 12d, 13b, 14d, 15c, 16d, 17d, 18d, 20c, 21a, 23b, 24c, 25c, 26d, 27b, 28c, 29c, 30c, 31b, 33c, 34a, 35d, 36b, 37(c nev., cred ca trebuie "b", v. 2010), 38c, 40b, 41c, 42b, 43b,45c, 46c, 47b, 48c, 50c, 51c, 52b, 53a, 55a, 56d, 57b, 58b, 59c, 60b, 61b, 62c, 63c, 64a, 65c, 66a, 67c, 68b, 69a, 70c ("a" nv.), 71a ("b" nv.), 72c, 73d, 75a, 76d, 77d, 78c, 79b, 80d, 81b, 83d, 84c, 85c, 86b, 87c, 88b, 89b, 90d, 91c, 92c, 93c, 94c, 95d, 96c, 97a, 98c, 100c.
Au ramas 3c, 19d, 22d, 32d, 39b, 44b, 49b, 54b, 74d, 82c, 99c.

________USH_________

Vizitator Arrow [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://spiruharet-cv.forumotion.com
adryana_vl
***MODERATOR***
***MODERATOR***
avatar

Mesaje : 3142
Data de inscriere : 31/12/2009
Localizare : Rm.Valcea

MesajSubiect: Re: Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011   Lun 23 Mai 2011 - 17:15

test -examen

Atasamente
test 2 ped comp.doc
Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.
(194 KB) Descarcat de 8 ori

________USH_________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011   

Sus In jos
 

Pedagogie-Pedagogie comparata an 3 sem 2 2010/2011

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul Universitatii Spiru Haret :: Facultatea de Psihologie - Pedagogie - Brasov :: PSIHOLOGIE - PEDAGOGIE - ANUL III-